Το Σχολείο Τουρισμού OnTour ΧΙΟΥ, πραγματοποιήθηκε στις 27 και 28 Μαρτίου 2019,

στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Χίου.

Local Ambassador της περιοχής, ήταν η κ. Δημήτρης Καράλης, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Τουρισμού. Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν ο Δήμος και το Επιμελητήριο Χίου με την αμέριστη υποστήριξη 18 εθελοντών της περιοχής. Πάνω από 460 συμμετέχοντες, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πληθώρα θεματολογιών, σε 7 ομιλίες και 3 εργαστήρια, από 8 εξειδικευμένους ομιλητές του τουριστικού κλάδου.

Ο κ. Γρηγόρης Τάσιος, στην ομιλία του με τίτλο “Οργανισμοί Τουριστικής Προβολής-Μύθοι & Πραγματικότητα”, έθεσε τα ερωτήματα: Τί ακριβώς κάνουν οι οργανισμοί τουριστικής προβολής; Τί θα έπρεπε να κάνουν; Πώς ο τόπος στηρίζει και συνεισφέρει στη δράση τους και ποια τα οφέλη της ορθής δραστηριότητας τους;

Ο κ. Βασίλης Πολύζος στην ενότητα “Social Media Marketing”, αναφέρθηκε στα trends και τις ευκαιρίες προβολής στα social media. Πώς γινόμαστε μέρος μίας συζήτησης που λαμβάνει χώρα online; Πώς χτίζουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική με στόχο την ανάπτυξη του community και την αύξηση του engagement;

Η κα Λία Ζαμπέτογλου στην παρουσίαση με τίτλο: “Από ταλέντο σε επαγγελματίας”, ο δρόμος των μελλοντικών Star Performers και πως να τους δημιουργήσετε, μας έδειξε πως να διαχειριζόμαστε τα ταλέντα που περνάνε από τις επιχειρήσεις μας. Υπάρχουν τρόποι να αναπτύξουμε και εξελίξουμε τους ανθρώπους μας, όσο μικρή επιχείρηση και αν είμαστε; Τελικά τι κάνει το ταλέντο επαγγελματία και τι ρόλο παίζει η επιχείρηση σε αυτή τη διαδικασία;

Ο κ. Παναγιώτης Κουρέντας στην ενότητα “Μενού- Aπό απλό χαρτί σε εργαλείο πώλησης”, μας μίλησε για το πόσα πιάτα πρέπει να έχουμε στο μενού μας και πως πρέπει να τα περιγράφουμε. Οι τιμές μας αναπτύσσονται σωστά στον κατάλογο; Πώς μεγιστοποιούμε τα οφέλη της τοπικότητας;

Ο κ. Σέργιος Μαζαράκης στην παρουσίασή του “Πώς να πουλάτε σε δύσκολους πελάτες”, ανάφερε τα εξής ερωτήματα: Ποιοι είναι οι μυστικοί νόμοι των πωλήσεων και πως τους εφαρμόζουμε; Ποια είναι η προσέγγιση στην πώληση που μας ταιριάζει και μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές μας;

Ο Δρ. Αντώνης Γιαννόπουλος στην ενότητα “Η ‘στιγμή της αλήθειας’ για τις υπηρεσίες τουρισμού & φιλοξενίας: από τα παράπονα στις ανεκτίμητες εμπειρίες save as…!”, μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα εξής: Πότε έρχεται η ‘στιγμή της αλήθειας’ με και για τον επισκέπτη; Πώς διαμορφώνεται η αξία της ταξιδιωτικής εμπειρίας μέσα από μια σειρά υπηρεσιών; Και αν κάτι δεν πάει καλά; Πώς διαχειριζόμαστε τα παράπονα και τι συμβαίνει με τον επισκέπτη μετά την αποκατάσταση μιας δυσάρεστης εμπειρίας;

Ο κ. Χάρης Τζαννής στην ομιλία του με τίτλο “Γαστρονομία και Τουρισμός – Η σημασία της τοπικής κουζίνας στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος”, μας παρουσίασε: Ποιες νέες εμπειρίες αναζητούν οι ταξιδιώτες του μέλλοντος; Πόσο σημαντικός παράγοντας είναι η γαστρονομία, τα τοπικά προϊόντα και η τοπική κουζίνα σε αυτές; Πώς μπορούν οι τοπικές κοινωνίες να διαφοροποιηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσω αυτών;

Τέλος, στο πλαίσιο της διεύρυνσης των δράσεων κοινωφελούς σκοπού του ΙΝΣΕΤΕ, ανακοινώθηκε από τον κ. Ηλία Χάντζο, Project Manager του Σχολείου Τουρισμού OnTour, η συνεργασία του ΙΝΣΕΤΕ και της Μ.Κ.Ο. “Μπορούμε”, κατά τη διάρκεια των επερχόμενων εκπαιδευτικών δράσεων του. Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι να διαδοθούν οι αξίες του “Μπορούμε” και να διασωθούν όσες περισσότερες μερίδες περισσεύοντος φαγητού, για ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.

Την εκδήλωση παρουσίασαν οι, κος Στέλιος Χουλάκης και κα Δανάη Κουκουλομμάτη, Founders της Alios Tours.

Τη 2η ημέρα πραγματοποιήθηκαν τα εργαστήρια του Σχολείου Τουρισμού OnTour ΧΙΟΥ.

Κόστο(λόγια)… ώρα μηδέν!

WORKSHOP I

ο  κ. Παναγιώτης Κουρέντας, μέσω του εργαστηρίου “Κόστο(λόγια)… ώρα μηδέν!”, έδωσε τη δυνατότητα σε 18 συμμετέχοντες, να μάθουν την διαδικασία κοστολόγησης πρότυπης συνταγής A la carte. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη διαδικασία και τα critical points κοστολόγησης Buffet εκδηλώσεων και στα δικαιούμενα Food waste αλλα και στις συνέπειες της άσκοπης σπατάλης των πόρων. Επιπλέον παρουσίασε πρακτικές υπολογισμού συνολικού κόστους (Εργατικά – Λειτουργικά) και προτεινόμενους τρόπους μείωσης του κόστους. Τέλος αναφέρθηκε σε μεθόδους τιμολόγησης και ανάλυσης μηχανικής μενού.

Σύγχρονο γαστρονομικό μάρκετινγκ: Τι ζητούν σήμερα οι νέοι καταναλωτές;

WORKSHOP II

Ο κ. Χάρης Τζαννής, μέσω του εργαστηρίου “Σύγχρονο γαστρονομικό μάρκετινγκ: Τι ζητούν σήμερα οι νέοι καταναλωτές;”, έδωσε τη δυνατότητα σε 31 συμμετέχοντες, να μάθουν τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης επικοινωνίας και του γαστρονομικού μάρκετινγκ, τί αναζητούν πλέον οι επισκέπτες, ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις στη γαστρονομία και την εστίαση και πώς αυτές διαμορφώνουν πλέον τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με στόχο την αύξηση των πελατών. Έτσι, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα το σύγχρονο περιβάλλον αλληλεπίδρασης με τους επισκέπτες τους και να μελετήσουν τρόπους προσέγγισης νέων επισκεπτών.

Guest Experience Culture

WORKSHOP III

Ο κ. Βασίλης Βασιλειάδης, μέσω του εργαστηρίου “Guest Experience Culture”, έδωσε τη δυνατότητα σε 26 συμμετέχοντες, να μάθουν την έννοια της εταιρικής και τοπικής κουλτούρας και πως αυτή επηρεάζει άμεσα το επίπεδο της εμπειρίας που προσφέρουν στους επισκέπτες τους. Μέσα από παραδείγματα και ασκήσεις, ανάπτυξαν εργαλεία και έννοιες, για το πως μπορεί μια επιχείρηση ή μια περιοχή, να γίνει ιδιαίτερα ελκυστική και κατά συνέπεια ξεχωριστή για τους επισκέπτες της.