Το παρόν αποτελεί τον Στρατηγικό Σχεδιασμό και την εκπόνηση Προγράμματος Δράσης (οδικού χάρτη) για την άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού στην Ρόδο ως συνέχεια της διαγνωστικής ανάλυσης του τουριστικού κλάδου του νησιού που προηγήθηκε.
Η πρώτη ενότητα («ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ») περιλαμβάνει την ανάλυση των παραμέτρων προσφοράς και ζήτησης ανά τουριστικό προϊόν του νησιού και καταλήγει σε προτεραιοποίηση των προϊόντων για την τελική επιλογή του επικρατέστερου προϊοντικού μίγματος. Παράλληλα, περιλαμβάνει την αξιολόγηση και ιεράρχηση των αγορών (χώρες προέλευσης τουριστών) και καταλήγει στην επιλογή αγοράς στόχου.
Η δεύτερη ενότητα («ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ») περιλαμβάνει σύνοψη της στρατηγικής όπου αποτυπώνονται οι στρατηγικοί στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος, οι οποίοι ποσοτικοποιούνται ενώ παρατίθενται και οι δείκτες παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας του προγράμματος. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι βασικές προϋποθέσεις επιτυχούς υλοποίησης της στρατηγικής και γίνεται ανάλυση των βασικών αξόνων που εξειδικεύθηκαν στις επιμέρους δράσεις του Προγράμματος. Επιπλέον, περιλαμβάνει συνοπτική παρουσίαση των κύριων παραγόντων που αναλύθηκαν για τη διαμόρφωση των τελικών δράσεων και μια συγκεντρωτική εικόνα των διαθέσιμων πηγών χρηματοδότησης για τις προτεινόμενες δράσεις.