Το Σχέδιο Μάρκετινγκ του Τουριστικού Προϊόντος της Περιφέρειας αποτελεί ένα στρατηγικό και επιχειρησιακό εργαλείο, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα στάδια ενός επιχειρησιακού σχεδίου, από την ανάλυση αγοράς ως και την πρόταση άντλησης πόρων.
Ειδικότερα, το έργο δομείται σε τρεις βασικούς άξονες:
Α. Έρευνα, Ανάλυση και Χαρτογράφηση Περιβάλλοντος
H μελέτη αποτελεί την ερευνητική βάση του Σχεδίου Μάρκετινγκ και περιλαμβάνει:
- Έρευνα Εξωτερικού Περιβάλλοντος (εισερχόμενος τουρισμός, αγορές στόχοι, επιβατική κίνηση, μερίδιο αγοράς και προφίλ επισκεπτών)
- Έρευνα Εσωτερικού Περιβάλλοντος (καταγραφή χαρακτηριστικών προορισμού και υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος ανά θεματικό άξονα)
Β. Σχέδιο Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Πρόκειται για την ανάπτυξη του Σχεδίου Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας σε επίπεδο Περιφέρειας με βάση τα στοιχεία από την έρευνα ανάλυση και χαρτογράφηση του περιβάλλοντος. Το Σχέδιο Μάρκετινγκ αποτελείται από τους ακόλουθους πυλώνες:
- Σύνθεση Τουριστικών Προϊόντων και Ανάπτυξη Στρατηγικής, δηλαδή σχεδιασμός χαρτοφυλακίου τουριστικών προϊόντων της Περιφέρειας και στρατηγικής τοποθέτησής τους στα στοχευμένα τμήματα της αγοράς
- Στρατηγική Διαμόρφωσης Μάρκας | Ανταγωνιστική Ταυτότητα: Σκοπός είναι η ανάπτυξη και σύνθεση της μοναδικής ταυτότητας που χαρακτηρίζει την περιφέρεια και τα τουριστικά της προϊόντα
- Στρατηγική Δημιουργικής Οπτικοποίησης: Δημιουργικές εργασίες εφαρμογής της στρατηγικής (δημιουεργικός σχεδιασμός, οπτικοποίηση σε ενιαία επικοινωνιακή πλατφόρμα, δημιορυγία εικόνων/key visuals και περιεχομένου με μορφή αφήγησης/storytelling)
- Στρατηγική Επικοινωνίας και Προώθησης: διαμόρφωση ολοκληρωμένου πλάνου επικοινωνίας και προώθησης
Γ. Οδικός Χάρτης Δράσεων Εξειδίκευσης Τουρισμού Περιφέρειας
Σκοπός της κατάρτισης Οδικού Χάρτη για την τουριστική ανάπτυξη στην Περιφέρεια είναι η ύπαρξη ενός στρατηγικού και επιχειρησιακού εργαλείου για μια ολοκληρωμένη πρόταση αναγκαίων έργων, δράσεων και παρεμβάσεων για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, η οποία θα αποτιμά τις πιθανές πηγές χρηματοδότησης μέσα από το νέο πλαίσιο προγραμματισμού και χρηματοδότησης της περιόδου 2014-2021.