Η κρουαζιέρα είναι απο την φύση της πολυσύνθετη και αυτό εν πολλοίς καθορίζει τη σχέση της με τις χώρες υποδοχής. Επίσης, λόγω του ότι εκτός από μορφή παροχής τουριστικών υπηρεσιών έχει και τη ναυτιλιακή ιδιότητα, υπάρχουν πολλές ιδιαίτερες επιχειρησιακές ανάγκες και μια εμπορική συμπεριφορά που επηρεάζεται από παγκόσμιας εμβέλειας στρατηγικές και από ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων όπως θεσμικά, πολιτικά, οργανωτικά-διαχειριστικά, λειτουργικά, τουριστικά, εμπορικά, κλπ., αλλά και πολλές προεκτάσεις σε συνθήκες ή παράγοντες εκτός της χώρας.
Σκοπός της μελέτης είναι η σύνταξη ενός χρήσιμου εργαλείου ταξινόμησης και ιεράρχησης των σημαντικότερων ζητημάτων ανάπτυξης που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ως χώρα υποδοχής κρουαζιέρας, με κατευθύνσεις στρατηγικού, οργανωτικού και εμπορικού χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο αυτό καταγράφονται τα μεγέθη της κρουαζιέρας σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδ, αλλά και ειδικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο, αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση και οι συγκυρίες που επηρεάζουν την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, τα σπουδιαότερα εμπόδια στην ανάπτυξη του ελληνικού homeporting, καταλήγοντας σε μία σειρά προτάσεων για την αποτελεσματικότερη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα.